Autonomna vozila mogla bi biti predvidljivija od vozača

Bez autora
Jun 29 2017

Kompanija Goodyear je u saradnji sa LSE (London School of Economics and Political Science) pokrenula istraživanje o mišljenjima i stavovima vozača o autonomnim vozilima (AV) budućnosti. Ovo istraživanje posmatra saobraćaj kao društveni prostor i u tom kontekstu zanimljivo je saznatida su se Srbi našli na trećem (48%) mestu u Evropi zastupajući stav da je većina saobraćajnih nesreća izazvana ljudskom greškom i da bi autonomna vozila bila bezbednija opcija, dok ispitanici iz Poljske i Francuskedele prvo mesto (51%). Istraživanje je sprovedeno u sklopu platforme Goodyear ThinkGoodMobility, kombinacijom socioloških alatki: fokus grupa u 4 zemlje i onlajn anketa u 11 zemalja sa oko 12.000 ispitanika. Obuhvaćene su teme iz sledećih oblasti: bezbednost, ponašanje u saobraćaju, udobnost, socijalizacija, kontrola, inovacija i razonoda.

Autonomna vozila mogla bi biti predvidljivija od vozačaKompanija Goodyear je u saradnji sa LSE (London School of Economics and Political Science) pokrenula istraživanje o mišljenjima i stavovima vozača o autonomnim vozilima (AV) budućnosti. Ovo istraživanje posmatra saobraćaj kao društveni prostor i u tom kontekstu zanimljivo je saznatida su se Srbi našli na trećem (48%) mestu u Evropi zastupajući stav da je većina saobraćajnih nesreća izazvana ljudskom greškom i da bi autonomna vozila bila bezbednija opcija, dok ispitanici iz Poljske i Francuskedele prvo mesto (51%). 

Istraživanje je sprovedeno u sklopu platforme Goodyear ThinkGoodMobility, kombinacijom socioloških alatki: fokus grupa u 4 zemlje i onlajn anketa u 11 zemalja sa oko 12.000 ispitanika. Obuhvaćene su teme iz sledećih oblasti: bezbednost, ponašanje u saobraćaju, udobnost, socijalizacija, kontrola, inovacija i razonoda.

Mišljenje da su formalna, odnosno pisana pravila najbitniji faktor koji utiče na ponašanje učesnika u saobraćaju, zastupa najveći procenat ispitanika iz Italije (76%), dok su se na drugom i trećem mestu našli ispitanici iz Srbije (74%) i Španije (70%). Formalna pravila su dovoljno detaljna i samim tim ukazuju na ponašanje vozača u svakoj situaciji u saobraćaju, smatra najveći broj ispitanika iz Španije (77%), Italije (75%) i Srbije (72%). 

U poređenju sa ostalim zemljama koje su učestvovale u anketi, najveći broj ispitanika iz Srbije (97%) složilo se sa konstatacijomda vozači treba da pomognu da se saobraćaj bolje odvija. Takođe, ispitanici iz Srbije (96%) smatraju da vozači treba da sarađujumeđusobno. Srbi so pokazali najniži nivo slaganja sa stavom, da se nepropisno uključuju u drugu traku kada se nalaze u koloni - samo 2% njih je odgovorilo da to uvek radi, a čak 57% ispitanika je istaklo da to nikad ne radi.

Srbima su važna pravila o saobraćaju ismatraju da vozači moraju biti kooperativni, ali 50% njih zastupa mišljenje da bi autonomna vozila mogla biti predvidljivija od vozača, zbog čega su se našli na drugom mestu u Evropi, dok se 41% slaže sa izjavom da mašine nemaju emocije, pa bi mogle biti bolji vozači od ljudi. 

Na osnovu pokazatelja ovog istraživanja, zaključujemo da su ispitanici iz Srbijesvesni opasnosti na putu koju najčešće izaziva ljudska greška, a autonomna vozila se nameću u budućnosti kao prihvatljiva opcija u sprečavanju saobraćajnih nesreća i veće bezbednosti.  

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik